<< powrót
Opublikowano Dodaj komentarz

Widoczność strony w Google – jak poprawić pozycję

Jak poprawić widoczność strony w Google

Wyższa pozycja w Google zapewnia więcej odwiedzin na stronie, a co za tym idzie więcej potencjalnych klientów. Z tego właśnie powodu warto zadbać o dobrą optymalizację z punktu widzenia SEO. Pokażę Ci kilka podstawowych działań, dzięki którym uzyskasz lepsze wyniki w wyszukiwarce. Zalecenia te nie są trudne do wdrożenia i nie wymagają ingerencji w kod, a dzięki nim możesz poprawić widoczność strony w Google.

Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i wymaga regularnych działań. Algorytm Google jest stale zmieniany, tak aby zapewnić użytkownikom jak najtrafniejsze wyniki wyszukiwania. Z czasem niektóre czynniki mogą mieć mniejsze znaczenie lub mogą nie być brane pod uwagę. Dlatego jeśli chcesz zadbać o dobrą optymalizację swojej strony, musisz na bieżąco sprawdzać, czy SEO dla Twojej strony nie wymaga poprawy.

Poniżej 10 podstawowych czynności, które warto wykonać, aby poprawić widoczność swojej strony.

Dobierz trafne słowa kluczowe

Dobrą praktyką jest pozycjonowane każdej podstrony lub wpisu na inne słowo kluczowe. Dzięki temu poszczególne podstrony nie będą ze sobą konkurowały o wyższą pozycję w Google. Jeśli nasza strona zawiera dużo podstron o różnej tematyce, to łatwiej będzie ją wypozycjonować. Ważne jest, aby każda z podstron była zoptymalizowana na trafne słowa kluczowe, które są często wpisywane przez użytkowników w Google. Jeśli masz problem ich doborem, możesz skorzystać z planera słów kluczowych od Google. Poza tym możesz sprawdzić, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się strony konkurencji.

A co jeśli Twoja strona jest tylko wizytówką firmy z kilkoma podstronami? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Prowadź bloga

Z pewnością nie jest to łatwe zadanie, ponieważ wymaga od nas poświęcenia znacznej ilości czasu. Poza tym bardzo ważna jest regularność w dodawaniu kolejnych wpisów. Tak więc przynajmniej raz w tygodniu musimy poświęcić trochę czasu na stworzenie kolejnego artykułu. Dla osób, które mają lekkie pióro, wyzwanie to nie będzie stanowić problemu. Jednak nie każdy lubi i potrafi pisać. Ale mam dobrą wiadomość dla tych osób. W pisaniu, tak jak w innych dziedzinach można się wyrobić:-) Po prostu trzeba dużo pisać i przede wszystkim o tym co lubimy i co nas interesuje.

Prowadzenie bloga umożliwi Ci wypromowanie strony na większą ilość słów kluczowych. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo, że na jakieś słowo kluczowe uda Ci się osiągnąć wyższe wyniki w Google.

Przyjazny adres URL

Wyszukiwarka Google dużą wagę przywiązuje do wyglądu adresu URL. Jeśli używasz WordPressa sprawdź, czy w bezpośrednich odnośnikach masz ustawioną nazwę wpisu. Z głównego menu wybierz Ustawienia -> Bezpośrednie odnośniki. Należy zaznaczyć opcję „Nazwa wpisu”.

Widoczność strony w Google
Widoczność strony w Google

Adresy URL dla poszczególnych podstron powinny zawierać słowa kluczowe. Słowa należy rozdzielać myślnikami i nie wolno używać polskich znaków. Spójrz w pasek adresu, jaki URL ma artykuł, który aktualnie czytasz:

https://fankakodowania.pl/widocznosc-strony-w-google

Adres URL ma taką postać, ponieważ artykuł ten jest pozycjonowany na frazę „widoczność strony w Google”. Adres zawierający datę wpisu lub przypadkowy ciąg znaków byłby nieefektywny. Taki adres jest nieprzyjazny Google:

https://fankakodowania.pl/17112019-fsghsyydhhe

Jeśli korzystasz z WordPressa, to adres url jest automatycznie tworzony i jest to tytuł wpisu. Problem powstaje, gdy tytuł jest zbyt długi. Wtedy adres url też jest za długi i przestaje być przyjazdy Google. Dlatego pamiętaj, aby skracać adresy URL.

pozycjonowanie strony

Meta dane

Kolejną bardzo ważną rzeczą z punktu widzenia SEO są meta tytuł oraz meta opis. Oba elementy są wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, po wpisaniu frazy myszki bezprzewodowe zobaczymy takie oto wyniki:

pozycjonowanie strony w Google

Granatowym kolorem oznaczony jest tytuł, a szarym opis strony. Jednym słowem jest to krótkie podsumowanie tego, co znajduje się na stronie.

Zarówno tytuł, jak i opis powinien zawierać słowo kluczowe, na które jest pozycjonowana dana podstrona. Jednak pamiętaj, że tekst jest skierowany przede wszystkim do użytkowników i powinien ich zachęcić do odwiedzin na Twojej stronie. Dlatego nie upychaj na siłę słów kluczowych, tylko staraj się zrobić to jak najbardziej naturalnie.

Tytuł

Tworząc wpisy, zadbaj o odpowiednie ich tytuły. Dobry tytuł zawiera frazę kluczową, która znajduje się na samym początku. Jednak pamiętaj, że tytuł przeznaczony jest głównie dla użytkowników. Dlatego powinien być jak najbardziej zrozumiały i zachęcający do kliknięcia. Uważaj, aby nie przesadzić z upychaniem słów kluczowych.

Nagłówki

Unikaj pisania zbyt dużych bloków tekstowych. Tekst powinien być podzielony na akapity, a każdy z nich powinien być poprzedzony nagłówkiem. Ważne jest, żeby tekst nie był jednolitym pismem, ponieważ staje się trudny do przeczytania, a co za tym idzie, obniża SEO naszej strony. Google uzna wtedy naszą stronę za mało czytelną. Tekst podzielony na wiele fragmentów jest łatwiejszy do czytania. Taki podział umożliwia szybkie odnalezienie interesującego nas fragmentu tekstu.

Do wyboru mamy nagłówki:

  • H1
  • H2
  • H3
  • H4
  • H5
  • H6

Im mniejsza cyfra, tym nagłówek ma większą wagę. Tak więc, nagłówek H1 jest najistotniejszy, natomiast H6 ma najmniejsze znaczenie. Pamiętaj, aby na danej podstronie występował tylko jeden nagłówek H1. Pozostałe nagłówki mogą występować w większej ilości.

Optymalizacja zdjęć

Zdjęcia sprawiają, że nasza strona oraz wpisy są bardziej atrakcyjne dla użytkowników. Tekst staje się ciekawszy i mniej monotonny. Poza tym odpowiednio przygotowane zdjęcia pomogą uzyskać lepsze wyniki w Google. Serdecznie zapraszam do wpisu poświęconego optymalizacji zdjęć. Poniżej w skrócie najważniejsze zasady:

  • W nazwie zdjęcia używaj słów kluczowych. Przykładowo nieefektywna będzie nazwa 5474784.jpg. Zamiast tego lepiej użyć nazwy np. optymalizacja-zdjec.jpg. Poszczególne słowa rozdzielaj myślnikami i nie używaj polskich znaków.
  • Do zdjęć dodawaj atrybut alt zawierający słowa kluczowe. Dla przypomnienia tekst umieszczony w atrybucie alt wyświetli się na stronie, jeśli z jakiś przyczyn dane zdjęcie nie zostanie wczytane.
  • Używaj narzędzi do bezstratnej kompresji np. https://tinyjpg.com.
  • Unikaj skalowania zdjęcia przez przeglądarkę. Przykładowo jeśli chcesz wstawić zdjęcie o szerokości 300px, to warto je wcześniej przyciąć do tego wymiaru w programie graficznym. Złą praktyką jest skalowanie zdjęcia do mniejszych rozmiarów przy pomocy kodu CSS.

Odpowiednia treść

Najważniejszy na stronie jest sam tekst. Odpowiednio napisany znacząco podnosi wartość strony. Pisząc tekst, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów:

  • Tekst powinien mieć minimum 300 słów.
  • W tekście oraz w nagłówkach powinny występować słowa kluczowe.
  • Tworząc tekst, należy używać słów łączących. Czym one są, przeczytasz w osobnym artykule: Co to są słowa przejściowe / łączące.
  • Do tekstu należy dodać przynajmniej jedno zdjęcie z atrybutem alt zawierającym słowo kluczowe.
  • Tekst powinien być podzielony na krótkie akapity poprzedzone nagłówkiem.
  • Do wymieniania poszczególnych elementów używaj list.
  • Użyj frazy słowa kluczowego we wstępnie.
  • Zdania powinny być w miarę proste i nie za długie.
  • Nie używaj nadmiernie strony biernej.

Linki wewnętrzne

Bardzo ważne jest dbanie o wewnętrzne linkowanie strony. Przykładowo jeśli tworzysz nowy wpis na dany temat, to warto odesłać użytkownika do innego starszego wpisu na Twojej stronie. Zauważ, że w poprzednim akapicie „Odpowiednia treść”, w punkcie 3 odesłałam Cię do artykułu o słowach przejściowych. Pamiętaj, żeby linki odpowiednio opisywać używając trafnych słów kluczowych. Unikaj słów typu „kliknij tu”, „tutaj”. Google może uznać takie odnośniki za mało wartościowe.

Nie optymalizuj na siłę

Podczas optymalizacji należy przede wszystkim zachować umiar i zdrowy rozsądek. Pamiętaj, że tekst, który piszesz, jest przede wszystkim dla użytkowników. Słowa kluczowe wplataj w tekst naturalnie, tak żeby tekst pozostawał czytelny i przyjazdy dla czytającego.

Zbyt agresywne optymalizowanie może przynieść odwrotny efekt do zamierzonego! Google może uznać naszą stronę za mało wartościową.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments