Pokażę Ci, w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z paczkomatami InPost. W tym celu wykorzystamy darmową wtyczkę InPost dla WooCommerce od InspireLabs. Dzięki temu Twoi klienci, po wybraniu przesyłki do paczkomatu, będą mogli podczas zamówienia wybrać swój paczkomat.
Z uwagi na duże zainteresowanie artykuł został zaktualizowany 14.08.21 r.
W artykule pokazuję, w jaki sposób dodać wysyłkę do paczkomatów InPost za pomocą wtyczki InPost dla WooCommerce od Inspire Labs. Niestety wtyczka nie była aktualizowana od 12 miesięcy (stan na dzień 14.08.2021r.), dlatego przygotowałam drugi sposób wdrożenia wysyłki do paczkomatów w WooCommerce.
Spis treści
Krok 1 – pobierz wtyczkę
W pierwszej kolejności pobierz darmową wtyczkę InPost dla WooCommerce autorstwa Inspire Labs.
Krok 2 – zdobądź token
Zainstaluj, a także aktywuj wtyczkę. Następnie przejdź do jej ustawień WooCommerce -> Ustawienia -> InPost. Zostaniesz poproszony o wybór kraju, a także o wpisanie loginu oraz tokena. W polu login wpisz adres e-mail do managera paczkomatów.
Kliknij przycisk API URL i wpisz poniższy adres:
https://api-pl-points.easypack24.net/v1
InPost wprowadził zmiany w wydawaniu tokenów. Dotychczas trzeba było wysłać prośbę o wydanie tokena na adres: integracja@grupainteger.pl. Obecnie token można samemu wygenerować z poziomu managera paczkomatów.
W pierwszej kolejności utwórz konto w managerze paczkomatów InPost.
Po utworzeniu konta przejdź do zakładki MOJE KONTO i uzupełnij dane. Żeby uzyskać token, musisz także zaznaczyć checkbox Chcę otrzymać fakturę i uzupełnić dane oraz wpisać numer NIP. Jest to niezbędne do wygenerowania tokena.
Po uzupełnieniu danych można przejść do zakładki MOJE KONTO -> API i wygenerować token.
Wygenerowany token skopiuj do ustawień wtyczki. Po wpisaniu otrzymanego tokena zostaną odblokowane pozostałe ustawienia wtyczki.
Krok 3 – ustawienia wtyczki
W ustawieniach wtyczki możesz ustawić status podatku, a także wybrać stronę zwrotów. Po ustawieniu strony zwrotów zostanie dodana pozycja do menu w panelu klienta. W kolejnej sekcji możesz wybrać ustawienia domyśle: rozmiar paczki, sposób nadania oraz paczkomat.
W dalszych ustawieniach wtyczki możesz podać dokładne dane punktu odbioru przez kuriera, czyli miejsce, z którego będą odbierane paczki. Następnie możesz podać dane nadawcy.
Krok 4 (ostatni) – ustawienia wysyłki
Przejdź do ustawienia wysyłki WooCommerce -> Ustawienia -> Wysyłka. W menu dodatkowym pojawią się dwie pozycje: Paczkomaty InPost oraz Paczkomaty InPost (za pobraniem).
Wybierz Paczkomaty InPost, jeśli chcesz skonfigurować wysyłkę po przedpłacie. Żeby wysyłka była aktywna, należy zaznaczyć „Włącz metodę wysyłki”. Następnie wpisz własny tytuł wysyłki, który zostanie wyświetlony klientom podczas składania zamówienia. W kolejnym polu możesz ustawić kwotę, od której wysyłka będzie darmowa. Zaznaczając pole Płaska stawka, ustawisz jednolitą stawkę wysyłki dla całego zamówienia. W ostatnim polu wpisz koszt wysyłki.
Ustawienia dla wysyłki za pobraniem są analogiczne.
InPost w WooCommerce – podsumowanie
Jak widzisz, integracja paczkomatów w WooCommerce wcale nie jest trudna. Wystarczy wykorzystać gotową, darmową wtyczkę. Mam nadzieję, że poradnik jest prosty i zrozumiały. Daj znać w komentarzu, jeśli natrafisz na jakieś trudności. Postaram się pomóc:)
Cześć,
Otrzymałam token. Niestety po wprowadzeniu danych wyskakuje błąd: Błąd konfiguracji InPost API: cURL error 35: OpenSSL SSL_connect: SSL_ERROR_SYSCALL in connection to api-pl.easypack24.net:443
Czy wiesz o co może chodzić?
Pozdrawiam,
Maria
Cześć,
Przyczyną najprawdopodobniej jest używanie na serwerze starej wersji PHP, OpenSSL, cURL. Proponuję wykonać aktualizację do nowszych wydań.
Pozdrawiam serdecznie
Cześć Monika, Mam różne przedmioty podzielone na shipping classes w zależnosci od gabarytu (niektóre rzecz jasna nie wejdą do paczkomatu). Gdy aktywuje opcje paczkomatów to wyświetla się ona przy wszystkich produktach niezależnie od gabarytu. Gdzie moge to przyporządować do shipping class? Wiesz może?
Niestety w ustawieniach wtyczki nie można wykluczyć danych klas wysyłkowych. Sprawdziłam i nie można również wyłączyć wysyłki Inpostem przy pomocy wtyczek takich jak „Conditional Shipping for WooCommerce” lub „Hide Shipping Method For WooCommerce „. Spowodowane jest to tym, że za pomocą tych wtyczek można operować tylko na metodach wysyłki dodanych w standardowy sposób. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest ukrycie metody wysyłki Inpostem dla ID danej klasy wysyłkowej dodając filtr do pliku functions.php. W najbliższym czasie przygotuję poradnik, w którym pokażę krok po kroku jak tego dokonać. Dam znać, jak już będzie gotowy;-)
Nie wiem, czy sprawa jest jeszcze aktualna, ale wrzuciłam poradnik, w którym pokazuję, w jaki sposób można ukryć metodę wysyłki dla danej klasy wysyłkowej: https://monikaszeliga.pl/jak-ukryc-metode-wysylki-woocommerce/
u mnie po zainstalowaniu wtyczki i aktywacji w zakładce ustawienia pod woocommerce w ogóle InPost się nie pojawia. gdzie szukać konfiguracji tej metody?
Do ustawień można również przejść z poziomu zainstalowanych wtyczek: Wtyczki->InPost dla WooCommerce->Ustawienia
nie wiem czy to kwestia tego, że mam dwie witryny połączone w wordpress multisite ale u mnie nie ma nic takiego jak ustawienia wtyczki. jedyna opcja przy kazdej wtyczce to network activate/deactivate. i nic więcej. w moim wypadku po zainstalowaniu i aktywowaniu tej wtyczki nie ma absolutnie żadnego po niej śladu oprócz rzeczonej listy wtyczek gdzie mogę ją jedynie aktywować albo wyłaczyć. nie mam mozliwosci wejscia w jakiekolwiek jej ustawienia
Przy multisite może wystąpić opisany problem. Proszę spróbować wejść w ustawienia wtyczki z poziomu Superadministratora.
u mnie nic to nie zmienia 🙁
Cześć! Świetny artykuł, dzięki za pomoc!
Bardzo dziękuję za instrukcję! Dzięki niej, bez problemu udało mi się skonfigurować wtyczkę! Choć nadal mam problem z precyzyjnym określeniem ceny, ale to chyba wynika z ustawień waluty…
Super artykuł, jestem Ci bardzo wdzięczny, że chciało Ci się opisać konfigurację tej wtyczki!
Czy ta wtyczka wymusza przez kupującego wybór paczkomatu do którego należy wysłać paczkę?
Tak, klient przed złożeniem zamówienia musi najpierw wybrać paczkomat.
Cześć,
mam pytanie- dana wtyczka w ogóle mi się nie wyświetla w wyszukiwarce. Czy wiesz może dlaczego tak się dzieje ? Dziekuję !
Cześć,
Pobierz wtyczkę ze strony: https://pl.wordpress.org/plugins/woo-inpost/ i wgraj ją poprzez panel (Wtyczki->Dodaj nową->Wyślij wtyczkę na serwer) lub za pomocą klienta FTP.
Super artykuł, dziekuje ! Czy wiesz może gdzie można pobrać darmową wtyczkę do paczki w ruchu ? ( jeśli jest opcja darmowej )
Z tego co się orientuję, to niestety nie ma darmowej wtyczki.
Cześć ! Super poradnik jednak mam jedno pytanie- czy pisząc email z prośbą o podanie tokena mam podać nip firmy oraz mój adres email? Czy ten sam adres mam wpisywać w dalszej konfiguracji?
Dziękuję 🙂
Dziękuję 🙂
Tak, w mailu należy podać NIP firmy, a także adres e-mail do managera paczkomatów. We wtyczce należy podać ten san adres e-mail oraz otrzymany token.
Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź, mam jeszcze pytanie dotyczące bezpośrednio wysyłki. Udało mi się zainstalować i ustawić wtyczkę. Kupiłam sobie jeden z produktów na próbę, i w szczegółach zamówienia mam coś takiego jak pobierz etykietę. Nie mogę jej jednak pobrać ponieważ ciągle wyskakuje mi błąd. Czy etykietę importuje się jakoś do menagera paczek? Tam również nie znalazłam zakładki związanej z woocommerce ( jedynie allegro). Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Czy może mam po prostu tworzyć pojedyncze wysyłki w menagerze ?
Jeszcze raz z góry dziękuję i pozdrawiam 🙂
Niestety ciężko jest mi doradzić rozwiązanie problemu bez dostępu do zaplecza sklepu
Hej, czy jest możliwość wyboru Kuriera Inpost? U mnie jest jedynie Paczkomat
Niestety za pomocą tej wtyczki można jedynie dodać wysyłkę do paczkomatów. Natomiast kuriera można dodać przy użyciu płatnej wtyczki „InPost WooCommerce” od WPDESK: https://www.wpdesk.pl/sklep/paczkomaty-woocommerce/
Dobra wiadomość jest taka, że Inspire Labs ma w planach dodanie wysyłki kurierem do swojej wtyczki 🙂
Pani Moniko – czy Inspire Labs podało czas kiedy dodadzą możliwość wysyłki kurierem z tej wtyczki? Szukam informacji w temacie ale nie mogę ich nigdzie znaleźć. Długo nie wypuścili nowej aktualizacji wtyczki.
Panie Michale, niestety Inspire Labs nie podało dokładnego terminu.
Wtyczka w moim sklepiku działa, jednak po wyborze paczkomatu rozjeżdża się ramka wyboru formy dostawy. W czym może tkwić problem?
Problem może stanowić zainstalowany motyw lub wtyczka do konfiguracji metod dostawy (jeżeli jest zainstalowana). W razie problemów zapraszam do kontaktu: blog@fankakodowania.pl 🙂
Dzięki za poradnik o InPost.
Mam jednak pytanie o maila do managera paczkomatów? Czy ja mam uzyskać nowy mail np. w InPoście, czy to jest mój mail firmowy, którego podam w ustawieniach wtyczki?
W pierwszej kolejności należy zarejestrować się w managerze paczkomatów. W ustawieniach wtyczki należy podać adres e-mail, na który utworzone jest konto, a także uzyskany token.
Hej. Super poradnik !! 🙂
Napotkałem jednak na problem podczas ustawiania ceny wysyłki inpost. Kiedy wpisuje cenę i klikam „zapisz zmiany” przenosi mnie na moją stronę do elementora z infoprmacją „404: nie znaleziono strony” – czyli nie mogę zmienić ceny wysyłki.
Sam InPost dodał się do sklepu. Kiedy dodam produkt do koszyka i przejde do kasy, wyświetla mi się opcja wysyłki przez InPost z ceną 15,98 zł – problemem tutaj jest to, że nie mogę edytować i zmienić tej ceny.
W takiej sytuacji warto sprawdzić, czy problem ten nie jest wywołany przez konflikt z zainstalowanymi wtyczkami. Proponuję wyłączyć wszystkie wtyczki (w szczególności Elementor) i jeszcze raz spróbować zmienić cenę.
Pozdrawiam serdecznie 🙂
Czy potrzeba mieć firmę żeby to zintegrować ?
Żeby uzyskać token niezbędny do konfiguracji wtyczki, potrzebny jest numer NIP.
Artykuł już nie najnowszy ale szukam porady. Mianowicie po zainstalowaniu wtyczki i ustaleniu darmowej przesyłki od 250 zł każdy klient nawet z zakupem za 10 zł może wybrać darmową dostawę. Co może być tego przyczyną?
Poradziłem sobie ale może komuś się przyda, trzeba było w ustawieniach woocommerce usunąć klasę wysyłki bezpłatną.
Wydaje się jakby obsługa wtyczki już nie działała. Nikt nie odpowiada na @ wysyłane na adres integracja@grupainteger.pl
Czas oczekiwania na token wynosi kilka dni roboczych. O token można także zapytać opiekuna klienta InPost.
Dosłownie kilka dni temu konfigurowałam wtyczkę. Z adresu integracja@grupainteger.pl dostałam odpowiedź:
„InPost dodał nową funkcjonalność w konfiguracji konta managera paczek, dzięki której we własnym zakresie można wygenerować dostęp do konta API ShipX.
Wystarczy wejść na swoje konto manager paczek i kliknąć w zakładkę „Moje Konto” następnie „API” i postępować według instrukcji pokazanych na ekranie.”
Dziękuję za informację, zaktualizuję wpis 🙂
Wpis został już zaktualizowany 🙂
Witam! Na stronie podsumowania zamówień w panelu klienta (przykładowy adres /moje-konto/orders/) przed wyświetleniem przycisku Śledź przesyłkę występuje błąd:
Notice: Funkcja id została wywołana nieprawidłowo. Order properties should not be accessed directly.
Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Niestety wtyczka InPost dla WooCommerce nie była aktualizowana od 9 miesięcy. Jednak można sprawdzić, czy problem nie wynika z konfliktu z pozostałymi wtyczkami, czy motywem. W tym celu trzeba wyłączyć wszystkie zainstalowane wtyczki, a także zmienić motyw i wtedy należy przetestować działanie wtyczki do paczkomatów.
Wszystko zrobione jak w opisie, a Woocommerce ma status 404 w zakładce etykiety a z kolei na zamówieniu jak klikam to dostaję błąd krytyczny: https://xxx.xx.pl/?easypack_download=1&easypack_parcel_machines_stickers=1&order_id=1949&security=eba035032f
Niestety wtyczka InPost dla WooCommerce nie była aktualizowana od 9 miesięcy. Postaram się skontaktować z Inspire Labs, żeby podpytać, czy wtyczka nadal będzie przez nich wspierana i czy zostaną naprawione błędy
Mam tak samo. Dzień walki mnie to już kosztowało. Czyli wychodzi na to że chwilowo jedyną opcją jest płatna wtyczka od WPDesk.
Z drugiej jestrony własnie znalałzem takie coś na temat tego problemu: https://wordpress.org/support/topic/brak-paczek-w-menedzerze-paczek-oraz-w-zakladce-inpost-w-wordpressie/
Dodam tylko że upływa juz dzień od kontaktu ( z naszym konsultantem), opisania problemu i cisza ze strony InPost…
Dopóki wtyczka nie zostanie zaktualizowana, to faktycznie na razie najlepszą opcją jest plugin od WP Desk InPost WooCommerce – Paczkomaty, Listy, Kurier. Zwłaszcza że wtyczka posiada większą ilość opcji.
W najbliższym czasie planuję zaktualizować ten wpis, w którym pokażę jeszcze inne rozwiązanie bez użycia wtyczki. Wprawdzie sposób ten będzie bardzo uproszczony, ale sądzę, że przyda się osobom, które przynajmniej na początek nie chcą zbyt dużo inwestować w sklep 🙂
Niestety dołączam do grona osób, którym wtyczka zwyczajnie nie działa. Wygenerowany token działa, lista paczkomatów się pokazuje.
Jedak przy generowaniu etykiety pojawia się problem, ponieważ PDF ma 0 bajtów, a w managerze InPost nie ma info o żadnej przesyłce…
Witam mam taki sam problem. Czy udało ci się rozwiązac problem?
Problemem jest wersja API, w Managerze paczek generuje się SHIPX, a do wtyczki potrzebna starsza wersja.
Przy podpięciu Baselinkera będzie działać, na samej wtyczce nie, dlaczego?- nie wiem 🙂
Witam, od killku dni przy zamówieniu zamiast „wybierz paczkomat” na przycisku pojawił się napis po angielsku „select parcel locker” i obawiam się że nie wszyscy klienci będą wiedzieć że tutaj się wybiera przycisk, jak to spolszczyć? szczególnie że kiedyś było ok, więc błąd ogólny, prawdopodobnie po jakieś aktualizacji. Ktoś to naprawił?
Trzeba zmienić dane w linii 48 w pliku:
woo-inpost/templates/checkout/easypack-review-order-after-shipping.php
l
A ta wtyczka nie ma plików PO?
Ja bym nie grzebał w kodzie ale zmienił to JS’em jeśli już trzeba robić takie tricky.
Inaczej za każdym razem po aktualizacji trzeba będzie pamiętać i poprawiać…
Przy załadowaniu tokenu wyskakuje błąd i prośba o kontakt z opiekunem, rozwiązaniem jest zmiana adresu URL na:
https://api-pl-points.easypack24.net/v1
Bardzo by mi się przydała informacja czy w polu zamówień w działaniach masowych czy PDF Zawartość Paczki to to samo co etykieta dla kuriera?
Jako zwykły, prosty człowiek, robiący wszystko samodzielnie przy własnej małej DG – dziękuję.
Cieszę się, że mogłam pomóc:)
hej Dzięki bardzo za to 🙂 a jak włączyć kurier Inpost?
Polecam wtyczkę od WP Desk, która ma tę opcję: https://www.wpdesk.pl/sklep/paczkomaty-woocommerce/?gclid=EAIaIQobChMImq3y35aM9wIVkUaRBR3BmQj9EAAYASAAEgJVKvD_BwE&ref=15332