<< powrót
Opublikowano Dodaj komentarz

Strona internetowa firmy – co zrobić, by była skuteczna

Strona internetowa firmy

Strona internetowa firmy jest jej wizytówką. Musi zatem być wykonana w wysoce profesjonalny sposób, z dbałością o najmniejsze szczegóły. Strona musi być przede wszystkim skuteczna, aby przyciągnąć nowych klientów. Jeśli pozyskujesz klientów z innych źródeł (np. portale społecznościowe, ogłoszeniowe), to i tak warto, żebyś miał stronę. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli sprawdzić informacje o Twojej firmie. Jeśli strona będzie wykonana w profesjonalny sposób, to zyskają do Ciebie zaufanie, a Ty zyskasz nowych klientów. Pokażę Ci, na co należy zwrócić uwagę, tworząc nową stronę. Porady te sprawdzą się również przy odświeżaniu istniejącej strony.

Określ cel

Projektowanie strony internetowej firmy należy poprzedzić ustaleniem, co chcesz za jej pomocą uzyskać. Czy chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi, zwiększyć świadomość marki, pozyskać odbiorców newslettera itp.

Strona internetowa firmy

Strona musi być odpowiednio nakierowana na dany cel. Jeśli chcesz sprzedawać swoje produkty, dodaj do strony sklep internetowy. Jeśli natomiast produkty są wykonywane na zamówienie (np. meble), to utwórz na stronie sekcje z przykładowymi realizacjami. Prowadząc salon fryzjerski, rozważ wdrożenie na stronie systemu rezerwacji wizyt. Natomiast mając firmę remontową, umieść na stronie zdjęcia przed remontem i po remoncie.

Na stronie głównej zamieć informację, czym zajmuje się Twoja firma. Klient po wejściu na Twoją stronę musi wiedzieć, w czym się specjalizujesz.

Strona internetowa firmy musi być dostosowana do branży

Każda branża ma swoją specyfikę oraz potrzeby, jeśli chodzi o projektowanie stron. Warto przestrzegać wytyczonych kanonów. Owszem, można pokusić się o nowatorskie rozwiązania, jednak należy uważać, aby zbytnio nie przesadzić.

Bardzo ważna jest znajomość znaczenia barw. Przykładowo kolor różowy idealnie będzie pasować do sklepu z kosmetykami do makijażu. Jednak w branży motoryzacyjnej już się nie sprawdzi. O wiele lepszym wyborem będzie dynamiczna jasna czerwień w połączeniu z granatem. Więcej dowiesz się w osobnym artykule o doborze kolorów na stronę internetową.

Odpowiednia szata graficzna sprawi, że strona internetowa firmy będzie miała profesjonalny, wzbudzający zaufanie wygląd.

Szybkość i niezawodność

Strona internetowa firmy musi być pozbawiona istotnych błędów, takich jak błędy ortograficzne i gramatyczne, niedostosowanie do urządzeń mobilnych, nieintuicyjna nawigacja, zaindeksowane strony błędu 404 itp. Po więcej informacji zapraszam do artykułu, w którym przedstawiam, czego należy unikać, projektując stronę.

Strona internetowa firmy musi się szybko wczytywać. Klient nie będzie miał czasu na czekanie, aż strona się załaduje. Po prostu wybierze przycisk „wstecz” w przeglądarce i przejdzie na stronę konkurencji.

Dane kontaktowe w widocznym miejscu

Niezwykle ważne jest, aby dane kontaktowe były umieszczone w widocznym miejscu. Należy umożliwić odwiedzającym szybkie ich odszukanie. Dobrym sposobem jest umieszczenie numeru telefonu, adresu e-mail oraz adresu siedziby w nagłówku, a także stopce strony. Można do tekstu dodać stosowne ikonki, aby dane kontaktowe były bardziej widoczne.

Warto utworzyć dodatkową zakładkę KONTAKT. Dużo osób instynktownie szuka danych kontaktowych w tym miejscu. Rezygnując z zakładki KONTAKT, możemy sprawić, że odwiedzający naszą stronę poczuje się zagubiony. Do zakładki KONTAKT można także dodać formularz kontaktowy. Jednak pamiętaj, aby był on jak najprostszy. Nie dodawaj zbędnych pól, gdyż możesz tym odstraszyć swoich klientów. Poproś tylko o podanie naprawdę niezbędnych danych: np. adres e-mail oraz treść wiadomości.

Dobrą praktyką jest umieszczanie pełnych danych kontaktowych na stronie głównej. Część użytkowników ogląda tylko stronę główną i nie przechodzi do kolejnych zakładek. Dlatego warto takim użytkownikom ułatwić z nami kontakt. Polecam również dodać drugi formularz kontaktowy u dołu strony głównej.

Jeśli masz stałą siedzibę firmy, to dodaj mapkę dojazdu. W przypadku, gdy lokalizacja jest niejednoznaczna, dodaj wskazówki ułatwiające dojazd.

Odpowiednie rozmieszczenie danych kontaktowych sprawi, że strona internetowa firmy będzie bardziej skuteczna.

Wykaz produktów lub usług, jakie oferujesz

Bardzo ważne jest przedstawienie w atrakcyjny sposób tego, co oferujesz. Możesz utworzyć dodatkową zakładkę o etykiecie OFERTA, PRODUKTY lub USŁUGI, w zależności od tego, co oferujesz. Przedstaw największe atuty Twojej oferty. W tym celu doskonale sprawdzą się listy ze stosownymi ikonkami. Wyjaśnij także, dlaczego klienci mają Ci zaufać.

Możesz również wyszczególnić w formie hasła, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Hasło umieść na banerze, w dobrze widocznym miejscu na stronie.

Zadbaj o atrakcyjne, wysokiej jakości zdjęcia. Pamiętaj, że klienci w pierwszej kolejności oglądają zdjęcia, a dopiero potem czytają tekst. Dlatego nie należy zaniedbywać tej kwestii.

Jeśli posiadasz konkurencyjne ceny, to warto o tym poinformować na stronie.

Kilka słów o firmie

Napisz kilka słów o swojej firmie. Nie musi być dużo. Wręcz przeciwnie, im krótszy tekst, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik go przeczyta. Ludzie nie mają czasu na czytanie długich i nudnych wywodów. Dlatego uwzględnij tylko najistotniejsze informacje.

Dobrym pomysłem jest dodanie zdjęć załogi wraz z krótkim opisem. Przedstawienie pracowników firmy może wzbudzić u użytkownika zaufanie.

Na samym dole można dodać sekcję zatytułowaną PO GODZINACH, gdzie znajdą się zdjęcia z imprez integracyjnych, a także ważniejszych wydarzeń. Dzięki temu pokażesz, że jesteście dobrze zgranym zespołem, co pozytywnie wpłynie na ocieplenie wizerunku firmy.

Odnośniki do mediów społecznościowych

Jeśli posiadasz firmowy profil na którymś z portali społecznościowych, to warto na stronie umieścić do nich linki, ponieważ dużo osób z nich korzysta. Staraj się jednak na bieżąco dodawać nowe informacje. Jeśli nie masz na to czasu, to nie umieszczaj linków. Zaniedbany profil może sprawiać wrażenie, że firma się nie rozwija lub zawiesiła swoją działalność.

Opinie klientów

Pozytywne opinie klientów mogą znacząco przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoją ofertą. Poproś swoich klientów o napisanie listu referencyjnego lub po prostu kilku zdań odnośnie wykonanej usługi, produktu lub obsługi.

Strona internetowa firmy musi zawierać aktualne informacje

Zadbaj o aktualne dane na Twojej stronie. Zmieniając numer telefonu, adres e-mail lub adres siedziby, nie zapomnij zmienić danych kontaktowych na stronie. Odsyłając swoich klientów pod stary adres, możesz po prostu ich bezpowrotnie stracić. Do samo dotyczy nieaktualnego adresu e-mail i numeru telefonu.

Strona internetowa firmy – podsumowanie

Obecnie w większości przypadków, to właśnie Internet jest głównym miejscem na pozyskiwanie klientów. Dlatego bardzo ważne jest posiadanie skutecznej strony, która przyciągnie klientów, a nie ich odstraszy. Należy zadbać, aby strona internetowa firmy była wykonana w sposób profesjonalny i dopasowany do branży.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments