<< powrót
Opublikowano 2 komentarze

Kupony rabatowe w WooCommerce – jak dodać i skonfigurować kupon

Kupony rabatowe WooCommerce

Kupony rabatowe są świetnym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Rabatami możemy także nagradzać naszych stałych klientów. WooCoomerce ma wbudowany system kuponów, który jest intuicyjny i bardzo prosty w obsłudze. W artykule tym pokażę jak go używać i jak skonfigurować kupony rabatowe w WooCommerce.

Włączamy kupony

W pierwszej kolejności należy włączyć system kuponów. Przejdź do zakładki WooCommerce -> Ustawienia. W pierwszej zakładce Ustawienia główne przejdź do sekcji o takiej samej nazwie, czyli również Ustawienia główne i zaznacz opcję Włącz używanie kuponów.

Kupony rabatowe w WooCommerce

Po włączeniu kuponów pojawi się dodatkowy checkbox Oblicz rabaty kuponów kolejno. Po zaznaczeniu tej opcji w przypadku użycia kilku kuponów naraz, pierwszy kupon będzie stosowany do wyjściowej ceny, a następny do obniżonej i tak kolejno.

Kupony rabatowe w WooCommerce

Dodajemy pierwszy kupon

Po włączeniu kuponów pojawi się dodatkowa opcja Kupony w sekcji Marketing.

Kupony rabatowe w WooCommerce

W nowej zakładce kliknij przycisk Dodaj kupon lub Utwórz pierwszy kupon.

Kupony rabatowe w WooCommerce
Jak dodać kupon w WooCommerce

Kod kuponu – kod ten będą wpisywać klienci, żeby otrzymać zniżkę.

Opis (opcjonalnie) – możesz dodać opis do danego kuponu. Pole to jest opcjonalne. Opis jest jedynie dla Twojej informacji i będzie on widoczny jedynie w panelu administratora.

Jak dodać kupon w WooCommerce

Ustawienia główne

Jak dodać kupon w WooCommerce

Typ rabatu – w tym miejscu możemy określić sposób naliczania rabatu. Do wyboru mamy 3 opcje:

  • Procentowy rabat – rabat obliczany jest w procentach, czyli na przykład 10% rabatu na koszyk.
  • Kwotowy rabat na koszyk – rabat ma stałą wartość na zakupy w koszyku, np. 35 zł mniej.
  • Kwotowy rabat na produkt – rabat ma stałą wartość i dotyczy tylko jednego produktu.

Wartość kuponu – wartość liczbowa wyrażona w procentach lub stałej kwoty, w zależności od wybranego typu rabatu. Jeśli chcesz wpisać wartość procentową, to wpisz tylko liczbę. Przykładowo jeśli chcesz dodać procentowy rabat na koszyk o wartości 10%, to w polu Wartość kuponu wpisz tylko liczbę 10. Nie dodawaj znaku procenta. Natomiast jeśli chcesz wpisać liczbę dziesiętną, to użyj znaku przecinka, nie kropki, np. 10,5.

Zezwól na darmową wysyłkę – kupon może umożliwiać darmową wysyłkę. Jednak oprócz zaznaczenia checkboxu należy także w opcjach wysyłki włączyć Darmową wysyłkę. W jej ustawieniach trzeba zaznaczyć, że darmowa wysyłka wymaga użycia Kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę.

Kupony rabatowe w WooCommerce

Data wygaśnięcia kuponu – możesz określić datę, kiedy kupon ma wygasnąć.

Ograniczenia użytkowania

Kupony rabatowe w WooCommerce

Minimalna/maksymalna kwota zakupu – w tym miejscu możesz określić minimalną lub maksymalną kwotę zakupu pozwalającą na skorzystanie z kuponu rabatowego.

Do pojedynczego użytku – po zaznaczeniu tej opcji kupon nie będzie mógł zostać użyty wraz z innymi kuponami.

Wyklucz produkty z promocji – po zaznaczeniu tej opcji kupon nie będzie ważny z produktami, które są w promocji.

Produkty – wybierz produkty, na które będzie ważny kupon rabatowy.

Wyklucz produkty – wybierz produkty, które będą wykluczone z promocji.

Kategorie produktów – wybierz kategorie produktów, na które będzie ważny kupon rabatowy.

Wyklucz kategorie – wybierz kategorie produktów, które będą wykluczone z promocji.

Dozwolone e-maile – wpisz adresy e-mail, których właściciele będą mogli skorzystać z kuponu rabatowego. Jeśli chcesz wpisać więcej adresów, to rozdziel je przecinkami. Możesz też użyć gwiazdki (*) zastępując fragment adresu, np. *@gmail.com. Wtedy wszystkie adresy będące w domenie gmail.com będą uprawnione do skorzystania z promocji.

Limity wykorzystania

Kupony rabatowe w WooCommerce

Limit wykorzystania na kupon – w tym miejscu określisz, ile razy kupon może zostać użyty, zanim straci ważność.

Limit wykorzystania na użytkownika – w tym miejscu określisz, ile razy kupon może zostać użyty przez jednego klienta.

Kupony rabatowe w WooCommerce – podsumowanie

Kupony rabatowe w WooCommerce są bardzo proste do skonfigurowania, a mogą nam przynieść wiele korzyści. Po pierwsze możemy w ten sposób przyciągnąć nowych klientów, oferując im np. rabat na wybrane produkty, a także darmową dostawę. Po drugie możemy nakłonić stałych klientów, by ponownie odwiedzili nasz sklep.

Zobacz także co musi posiadać skuteczny sklep internetowy.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Mojzesz
Mojzesz
1 rok temu

a wiesz jak zmienić button „Dodaj kupon” w koszyku na „kod rabatowy” ?