Profesjonalnie wykonana stopka mailowa może przynieść nam spore korzyści. Oczywiście musi ona być ładna i przede wszystkim powinna zawierać najważniejsze informacje o naszej działalności. Stopka mailowa jest naszą wizytówką i warto poświęcić chwilę uwagi na dopracowanie jej wyglądu oraz zawartości. W artykule przedstawię najprostszy sposób na przygotowanie stopki do maila. Oczywiście ma on swoje ograniczenia, ale plusem jest to, że każdy może w ten sposób przygotować swój podpis. Nie musisz umieć kodować, żeby mieć profesjonalną stopkę do maila 😉 Zobacz ja zrobić profesjonalną stopkę do maila.
Po co mi stopka do maila
Jeśli prowadzisz firmę i chcesz pokazać swój profesjonalizm, to niewątpliwie warto opatrzyć swoje maile spersonalizowana stopką. Po pierwsze Twoje maile będą bardziej wiarygodne. Po drugie w stopce możesz umieścić wszystkie dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres siedziby. Dzięki temu ułatwisz swoim klientom kontakt ze sobą. Pamiętaj, że dużo osób woli bezpośredni kontakt telefoniczny, a nie każdy jest biegły w poszukiwaniu informacji w Internecie. Trzecia dość ważna kwestia jest taka, że w stopce możesz dodatkowo umieścić linki do mediów społecznościowych oraz adres strony internetowej. Taka stopka będzie Twoją dodatkową bezpłatną reklamą.
Jak powinna wyglądać profesjonalna stopka do maila
Stopka powinna być przede wszystkim przejrzysta. Bardzo zadbać o odpowiednią wielkość czcionki. Zbyt duży font będzie przytłaczający i sprawi, że mniej danych zmieści się w stopce. Natomiast jeśli będzie zbyt mały, to treść stanie się mało czytelna.
Bardzo ważny jest dobór kolorów. Paleta barw powinna ściśle nawiązywać do naszej działalności. Nie należy przesadzić z ilością kolorów. Dobrze sprawdzą się stonowane barwy. Pamiętaj, że najważniejsza jest sama treść. Szata graficzna stopki nie powinna przesłaniać tekstu.
Zwróć także uwagę na to, jak Twoja stopka prezentuje się na mniejszych ekranach. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Chyba prawie każdy posiadacz smartfona ma w nim skonfigurowaną pocztę e-mail. Właśnie dlatego trzeba to uwzględnić, projektując swoją stopkę do maila.
Jakie informacje powinny się znaleźć w stopce mailowej
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, co chcesz przekazać swoim klientom. Jednak są pewne elementy, które warto zawrzeć w swojej stopce. Z całą pewnością jest to numer telefonu. Jeśli Twoja firma ma siedzibę, warto podać jej adres. Można także dodać godziny otwarcia. Jeśli posiadasz stronę internetową, nie zapomnij dodać jej adres. Możesz także umieścić w stopce linki do mediów społecznościowych. Dobrym pomysłem jest dodanie logo firmy i Twojego zdjęcia. Poniżej znajduje się lista elementów, które można umieścić w stopce:
- imię i nazwisko,
- pełnione stanowisko w firmie,
- nazwa firmy,
- logo,
- Twoje zdjęcie,
- numer telefonu,
- adres siedziby,
- godziny otwarcia,
- adres strony internetowej,
- linki do mediów społecznościowych.
Jak zrobić podpis do e-maila
Niewątpliwie najszybszym sposobem jest skorzystanie z generatorów stopek mailowych. Owszem ma to swoje ograniczenia. Musimy skorzystać z gotowej skórki, która ma ograniczony zakres personalizacji. Jednak korzystając z generatora nie musisz znać się na kodowaniu i co najważniejsze łatwo i szybko wykonasz podpis do e-maila.
W Internecie dostępnych jest wiele generatorów stopek. Polecam generator mailsignatures.
W pierwszej kolejności wybierz platformę, z której korzystasz. Ja w tym przykładzie wybiorę Gmail.
Następnie wybierz szablon.
Wpisz dane osobowe:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- adres e-mail,
- numery telefonów.
Jeśli nie chcesz podawać jakieś informacji, po prostu zostaw puste pole.
W kolejnym kroku podaj dane firmy:
- nazwa firmy,
- adres strony internetowej,
- adres siedziby.
Następnie wklej linki do swojego zdjęcia oraz logo. Ustaw także link, pod który Twoi klienci będą przechodzić po kliknięciu w logo.
W wybranym przeze mnie szablonie można dodać na samym dole stopki baner. Ja jednak z tego zrezygnuję i zostawię puste pole. U dołu stopki jest także miejsce na tekst. Z tego również zrezygnuje i postawię puste pole.
Teraz przyszła pora na dopracowanie wyglądu naszej stopki. W wybranym przeze mnie szablonie mogę zmienić kolor tekstu, a także czcionkę.
Następnie dodaj linki do mediów społecznościowych. Jeśli Twoja stopka jest już gotowa, kliknij przycisk Apply Your Signature.
Następnie skopiuj wygenerowaną stopkę.
Jak zainstalować stopkę na Gmailu
Sama instalacja stopki jest różna w zależności od wybranej platformy. W pierwszej kolejności pokażę jak zainstalować podpis na Gmailu.
W pierwszej kolejności otwórz ustawienia.
Następnie w zakładce Ogólne przejdź do sekcji Podpis i kliknij przycisk Utwórz nowy.
Wpisz nazwę dla stopki.
Następnie wklej skopiowaną zawartość z generatora.
W ostatnim kroku musisz włączyć nową stopkę. Wybierz z listy rozwijalnej nowo dodaną stopkę. Od teraz do każdego nowego maila będzie ona dołączana.
Jeśli chcesz, żeby stopka była za każdym razem dodawana, nawet w odpowiedziach, wybierz swoją stopkę w drugiej liście rozwijalnej.
Stopka jest już gotowa 🙂
Jak zainstalować stopkę w Thunderbird
W pierwszej kolejności zmień platformę w generatorze stopek, na Thunderbird. Następnie kliknij przycisk Generate i skopiuj cały kod HTML.
W programie Thunderbird przejdź do ustawień swojego konta email:
Następnie wklej skopiowany przed chwilą kod HTML w polu Sygnaturka. Nie zapomnij zaznaczyć checkbox Używaj HTML.
Stopka jest już gotowa 🙂
Jak zainstalować stopkę w Outlook
W pierwszej kolejności zmień platformę w generatorze stopek, na Outlook. Następnie kliknij przycisk Copy.
Z poziomu tworzenia nowej wiadomości przejdź do zakładki Wstawianie. Następnie kliknij Podpis i Podpisy…
Kliknij przycisk Nowy.
Wklej skopiowana stopkę. Po lewej stronie wybierz z rozwijalnych list nazwę nowo utworzonej stopki.
Stopka jest już gotowa 🙂