<< powrót
Opublikowano Dodaj komentarz

Tematy na bloga – skąd brać pomysły na nowe artykuły

Skąd brać tematy na bloga

Prowadzisz bloga i brakuje Ci pomysłów na nowe wpisy? Cierpisz na chwilowy brak weny twórczej? A może Twoje artykuły nie przyciągają nowych czytelników? Jeśli na którekolwiek z pytań odpowiedziałeś twierdząco, to serdecznie zapraszam do dalszej części artykułu. Dowiesz się skąd brać pomysły na nowe tematy na bloga. Poznasz także sposoby i skuteczne narzędzia, za pomocą których w prosty sposób znajdziesz dobre tematy, które mają dużą liczbę wyszukiwań w Google.

Czy zawsze musimy skupiać się na najczęściej wyszukiwanych frazach?

Wszystko w dużej mierze zależy od tego, jaki jest nasz cel. Jeśli chcemy przyciągnąć nowych czytelników, a także klientów, to z pewnością należy pisać na takie tematy, które są faktycznie wyszukiwane w Google.

Przykładowo prowadzimy sklep internetowy. Naturalną rzeczą jest pozyskanie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie zwiększenie liczby zamówień i zysków ze sprzedaży. Bardzo pomocne będzie prowadzenie bloga, poprzez którego możemy pozyskać rzeszę nowych klientów. W takiej sytuacji nie możemy pisać na tematy, których nikt nie wyszukuje w Google. Z pewnością w ten sposób nie uda nam się dotrzeć do nowych odbiorców.

Dlatego bardzo ważny jest dobór właściwych tematów. Poniżej znajdziesz sposoby oraz narzędzia, dzięki którym nie będziesz już mieć problemów ze nalezieniem nowych tematów na swojego bloga.

Podpowiedzi Google

Wpisując w wyszukiwarkę Google dowolną frazę, dostajemy listę podpowiedzi. Podpowiedzi te są generowane na podstawie naszych wcześniejszych wyszukiwań, a także na podstawie wyszukiwań innych użytkowników. Przykładowo szukamy tematu na nowy wpis odnośnie WordPressa. Po wpisaniu frazy „WordPress jak” zostanie wyświetlona lista podpowiedzi jak na poniższym obrazku.

Tematy na bloga - skąd brać pomysły na nowe artykuły

Możemy zawęzić wyniki wyszukiwania, dopisując kolejną frazę:

Tematy na bloga - skąd brać pomysły na nowe artykuły

 Dodatkowo u dołu wyświetla się lista podobnych wyszukiwań, które także mogą być dla nas dodatkową inspiracją.

Tematy na bloga - skąd brać pomysły na nowe artykuły

Jak widzisz, autouzupełnianie Google jest kopalnią nowych i często wyszukiwanych tematów 🙂

Analiza konkurencyjnych blogów

Warto także prześledzić blogi o podobnej tematyce. Oczywiście nie chodzi o to, żeby kopiować ich zawartość, ale o to, by zobaczyć jakie tematy są poruszane. Dodatkowo należy sprawdzić, pod jakimi wpisami pojawia się najwięcej komentarzy. Duża liczba komentarzy oznacza większe zainteresowanie danym tematem. Nie przejmuj się, że ktoś już Cię uprzedził i zrobił wpis na dany temat. Spróbuj ten sam temat bardziej rozwinąć. Spraw, żeby Twój artykuł lepiej i dokładniej opisywał dany temat.

Przeglądaj fora i grupy na Facebooku

Fora dyskusyjne, a także grupy na Facebooku mogą nam dostarczyć nowych tematów, na które jest rzeczywisty popyt. Zobacz, jakie problemy są poruszane. Dzięki temu wybierzesz temat, który przyciągnie nowych użytkowników. Dodatkowo jeśli stworzysz wpis rozwiązujący dany problem, możesz podzielić się linkiem w komentarzu.

Pomimo że większość osób przeniosło się na Facebooka, to nadal niektóre fora tętnią życiem. Wpisz w wyszukiwarce Google wybraną frazę i dopisz słowo „forum”, np. „jak zainstalować WordPressa forum”. Następnie na wybranym forum należy przejrzeć najpopularniejszy dział z tematami.

Słuchaj swoich czytelników/klientów

Na pewno nie raz otrzymałeś pytanie od swoich czytelników na tematy, których nie poruszałeś na blogu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to pewnie dostałeś zapytanie od klientów, którzy mieli problem lub wątpliwości. Wykorzystaj to! Jest spora szansa, że trafisz na temat, na który jest zapotrzebowanie.

Przeglądaj także komentarze pod Twoimi wpisami blogowymi. Sprawdź, o co pytają użytkownicy. Dodatkowo możesz także przeprowadzić ankietę wśród swoich czytelników. Zapytaj ich wprost jakie mają problemy i o czym chcieliby przeczytać.

Skorzystaj z Google Analytics

Google Analytics jest nieocenionym narzędziem do śledzenia ruchu na stronie. Jeśli na blogu masz już wpisy, to koniecznie sprawdź, które z nich generują największy ruch. Jeśli masz jakiś popularny wpis, to może warto go nieco rozwinąć lub napisać nowy o podobnej tematyce.

Nie zapomnij także o tym, by w starym wpisie dodać odnośnik do nowego.

Answer the public

Answer the public dostarczy nam w kilka sekund często wyszukiwane frazy na dany temat. Narzędzie to działa na podobnej zasadzie co autouzupełnianie w Google, z tą różnicą, że jest wygodniejsze w użyciu.

Oprócz ciekawej oprawy graficznej Answer the public stanowi dużą pomoc w szukaniu nowych inspiracji. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę dowolną frazę, a otrzymasz sporą listę powiązanych fraz. Co najważniejsze Answer the public działa także dla polskich fraz.

Answer the public
Answer the public

W darmowej wersji jest dzienny limit wynoszący 2 zapytania.

Ubersuggest

Ubersuggest jest bardzo przydatnym narzędziem do szukania fraz i oceny ich potencjału. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę otrzymujemy listę propozycji. Dodatkowo w wyszukiwarce możemy zaznaczyć jaki kraj nas interesuje. W wynikach wyszukiwania otrzymasz między innymi listę powiązanych fraz, wykres trendów wyszukiwania, średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a także pomiar konkurencyjności danej frazy. Oczywiście narzędzie Ubersuggest dostarcza większej ilości informacji, zwłaszcza w wersji płatnej.

Tematy na bloga Ubersuggest

Google Wiadomości

Skąd brać tematy na bloga

Google Wiadomości jest agregatorem wiadomości z serwisów informacyjnych. Platforma ta jest następcą kanałów RSS. Google Wiadomości może stanowić świetne źródło inspiracji na nowe artykuły na bloga.

YouTube

Codziennie na YouTube pojawiają się nowe materiały. Wpisz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę i obejrzyj kilka filmików. Na pewno będą one inspiracją na nowe tematy na bloga. Nie zapomnij także odwiedzić sekcję komentarzy. Warto sprawdzić, jakie są poruszane problemy i pytania. Jeśli Twój wpis rozwiązuje dany problem, to możesz poinformować o tym w komentarzu.

Dodatek do przeglądarki Chrome – Keyword Surfer

Dodatek do przeglądarki Chrome Keyword Surfer jest nieocenionym narzędziem do wyszukiwania popularnych fraz. Po wpisaniu danej frazy w Google otrzymujemy średnią miesięczną liczbę wyszukiwań (jest ona widoczna obok wpisanej frazy). Dodatkowo w kolumnie bocznej wyświetla jest lista powiązanych fraz. Dzięki temu dodatkowi do Chrome’a bardzo szybko ocenisz potencjał wybranej frazy.

Keyword Surfer dodatek do Chrome

Dodatek zainstalujesz przechodząc do zakładki Więcej narzędzi -> Rozszerzenia.

Keyword Surfer dodatek do Chrome

Sprawdź także sezonowość fraz – Google Trends

Niektóre frazy osiągają swoje apogeum w określonych przedziałach czasowych. Warto sprawdzić, w jakich miesiącach jest największa liczba wyszukiwań. W tym celu skorzystaj z narzędzia Google Trends.

Sprawdźmy jak wygląda liczba wyszukiwań frazy „baseny ogrodowe”. Fraza w ostatnim roku osiągnęła szczyt wyszukiwań na przełomie czerwca i lipca. Natomiast najmniejsze zainteresowanie jest jak się można domyślić, na jesieni i w zimie.

Sezonowość fraz Google Trends

Odwrotna sytuacja jest z frazą „buty narciarskie”, gdzie największe zainteresowanie jest w okresie zimowym.

Sezonowość fraz Google Trends

Tematy na bloga – podsumowanie

Każdy, kto prowadzi bloga, od czasu do czasu cierpi na brak weny twórczej. Też czasem mam dni, że mam problem z wyszukaniem odpowiedniego tematu. Tym bardziej że zależy mi na tym, aby pisać na tematy, które są faktycznie przydatne. W takiej sytuacji korzystam z wyżej wymienionych narzędzi 🙂

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments