Rejestracja oraz logowanie przez Facebooka bez wątpienia jest świetnym sposobem na zachęcenie użytkowników do założenia konta w naszym sklepie lub serwisie internetowym. Wdrażając tą funkcjonalność znacząco skracamy czas rejestracji, a w rezultacie zwiększamy UI (ang. User experience – doświadczenie użytkownika) na naszej stronie. Standardowy formularz rejestracyjny może działać zniechęcająco, dlatego warto umożliwić rejestrację przez FB, zwłaszcza, że samo wdrożenie nie jest trudne. Wszystko sprowadza się do wygenerowania numeru ID aplikacji, a także sekretnego klucza. W poradniku pokażę Ci jak bezpłatnie wdrożyć logowanie przez Facebooka do WordPressa. Logowanie do WooCommerce wdrożymy za pomocą płatnej wersji wtyczki. Zobacz jak ogarnąć logowanie przez Facebook w WordPress i WooCommerce.
Logowanie przez Facebook w WordPress – instalujemy wtyczkę
W pierwszej kolejności instalujemy wtyczkę. Polecam Nextend Social Login and Register.
Po zainstalowaniu przechodzimy do jej ustawień (Ustawienia -> Nextend Social Login) i wybieramy odpowiedni serwis. Oczywiście w naszym przypadku jest to Facebook.
Po kliknięciu w przycisk Getting Started otrzymujemy dokładną instrukcję w języku angielskim krok po kroku co należy zrobić. Oczywiście zaraz wszystko dokładnie omówię 🙂
Logowanie przez Facebook w WordPress – generujemy klucz
Przechodzimy na stronę developers.facebook.com i logujemy się za pomocą naszego konta na Facebooku.
Następnie przechodzimy do zakładki My Apps.
Tworzymy nową aplikację.
Wybieramy pierwszą opcję Allow people to log in with their Facebook account i klikamy przycisk Next.
W kolejnym kroku wpisujemy nazwę dla naszej aplikacji oraz adres e-mail. Możemy powiązać aplikację z Business Manager Account (jest to opcjonalne). Następnie klikamy przycisk Create ppp.
Po utworzeniu aplikacji przechodzimy do zakładki Use cases i w polu Authentication and account creation klikamy przycisk Edit.
W kolejnym oknie klikamy przycisk Add.
Następnie Go back, żeby wrócić na stronę główną naszej aplikacji.
Teraz przechodzimy do zakładki Products i przy naszej aplikacji rozwijamy menu Configure i przechodzimy do ustawień.
W polu Valid OAuth Redirect URIs dodajemy adres URL, który został dla nas wygenerowany w ustawieniach wtyczki (tam gdzie jest instrukcja konfiguracji). Struktura adresu jest następująca:
https://twoja-domena.pl/wp-admin/?loginSocial=facebook
W pogrubionym miejscu wstawiamy ścieżkę logowania do naszej strony.
Po przekopiowaniu adresu URL nie zapomnij zapisać zmian!
Następnie przechodzimy do zakładki Settings – > Basic.
Musimy uzupełnić kilka pól:
1 – Wpisz nazwę domeny.
2 – W tym miejscu podaj link do polityki prywatności.
3 – Podaj link do strony, na której jest instrukcja odnośnie możliwości usunięcia konta. W zakładce tej możesz napisać, że użytkownik który chce usunąć swoje konto musi napisać do Ciebie e-maila w tej sprawie.
4 – Wybierz odpowiednią kategorię dla swojej strony.
Po uzupełnieniu powyższych danych zjedź na sam dół strony i kliknij przycisk + Add platform.
Wybierz Website i kliknij przycisk Next.
Wpisz adres strony i zapisz zmiany.
Uzupełniamy dane we wtyczce
Teraz musimy w ustawieniach wtyczki wpisać ID naszej aplikacji oraz klucz App Secret.
Potrzebne dane znajdziesz na stronie developer.facebook.com w zakładce Settings -> Basic.
Po zapisaniu ID i klucza kliknij przycisk Verify Settings.
Teraz możesz już włączyć na swojej stronie opcję logowania za pośrednictwem Facebooka. W tym celu kliknij przycisk Enable.
Na podstronie logowania do WordPressa powinien pojawić się przycisk Facebooka.
Logowanie i Rejestracja Facebook w sklepie WooCommerce
Jeśli chcesz dodać taką funkcjonalność na stronach WooCommerce, musisz wykupić płatną wersję wtyczki. Przejdź do ustawień wtyczki: Ustawienia -> Nextend Social Login -> Global Settings -> WooCommerce. Następnie kliknij przycisk Buy Pro Addon.
Wybierz środkowy plan, chyba, że funkcjonalność chcesz wdrożyć na kliku witrynach. W przypadku tej wtyczki istotne jest to, że płatność jest jednorazowa i otrzymujemy dożywotnie aktualizacje.
Po wykupieniu wtyczki będziemy mogli włączyć opcję logowania na stronach WooCommerce. Dodatkowo będziemy mogli spersonalizować styl formularza oraz przyciski. Ustawienia dla WooCommerce są w tym miejscu: Ustawienia -> Nextend Social Login -> Global Settings -> WooCommerce.
Podsumowanie
Wdrożenie logowania i rejestracji poprzez Facebook nie jest trudne i z pewnością przyniesie spore korzyści w naszym serwisie lub sklepie internetowym. Użytkownicy chętniej będą się rejestrować na naszej stronie, jeśli uprościmy im ten proces. Sądzę, że warto poświęcić kilka chwil na dodanie tej funkcjonalności. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli tracić czasu na wypełnianie długich formularzy rejestracyjnych. Zamiast tego, będą mieli możliwość zalogowania się na swoje konto przy użyciu swojego istniejącego profilu na Facebooku, co sprawi, że proces rejestracji będzie znacznie bardziej intuicyjny i wygodny. Korzystanie z logowania przez Facebook może także zwiększyć zaufanie użytkowników do naszej platformy, ponieważ Facebook jest powszechnie rozpoznawalną i zaufaną marką. Umożliwienie logowania za pomocą Facebooka może zwiększyć naszą widoczność w sieci społecznościowej i przyciągnąć nowych użytkowników.