Masz problem z wysyłką maili z WordPressa? Nie dochodzą do Ciebie wiadomości wysłane poprzez formularz kontaktowy, albo Twoi klienci nie dostają wiadomości ze sklepu WooCommerce? Rozwiązaniem tego problemu jest ręczna konfiguracja serwera poczty wychodzącej SMTP (ang. Simple Mail Transfer Protocol). W artykule tym pokażę Ci jak ręcznie skonfigurować SMTP w WordPressie przy pomocy wtyczki EASY WP SMTP. Konfiguracja SMTP w WordPressie nie jest wcale taka trudna 😉
Spis treści
Przyczyna problemu
Główną przyczyną problemu może być konfiguracja usługi hostingowej. WordPress do wysyłki maili korzysta z funkcji mail(), która niestety jest często wykorzystywana do wysyłania SPAMu. Dlatego może się zdarzyć, że na naszym serwerze celowo ją wyłączono . Wiadomości mogą także być oznaczane przez serwery pocztowe jako SPAM, a nawet od razu usuwane i właśnie dlatego nie docierają do naszych klientów. Bez wątpienia w takiej sytuacji najrozsądniejszą opcją jest ręczna konfiguracja serwera poczty wychodzącej SMTP 🙂
Konfiguracja SMTP w WordPressie – instalujemy wtyczkę
W pierwszej kolejności zainstaluj wtyczkę Easy WP SMTP z oficjalnego repozytorium WordPressa.
Konfigurujemy wtyczkę
Po włączeniu wtyczki przejdź do jej ustawień Ustawienia -> Easy WP SMTP.
W poradniku tym pokażę, jak skonfigurować serwer SMTP podpinając skrzynkę pocztową Gmail. W pierwszej kolejności przejdź do zakładki SMTP Settings.
Uzupełnij poniższe pola:
- From Email Address – wpisz adres e-mail, z którego będą wysyłane wiadomości. W powyższym przypadku jest to fankakodowania@gmail.com.
- From name – wpisz nazwę, która będzie wyświetlana w polu „Od”.
- Reply-To Email Address – wypełnij to pole, jeśli chcesz otrzymywać odpowiedzi na inny adres e-mail, niż ten który wpisałaś/eś w pierwszym polu From Email Address. Pole to nie jest obowiązkowe.
- SMTP Host – adres serwera pocztowego SMTP. W przypadku poczty Gmail będzie to smtp.googlemail.com. W przypadku pozostałych kont pocztowych adres znajdziesz w panelu hostingowym, albo w dziale pomocy. Jeśli nie uda Ci się go odszukać, nie bój się zapytać o to swojego dostawcę hostingowego.
- Type of Encryption – typ szyfrowania. W większości przypadków, a także w przypadku poczty Gmail będzie to SSL/TLS.
- SMTP Port – dla szyfrowania SSL/TLS wpisz 465. Jeśli nie ma szyfrowania to 25. W przypadku Gmail będzie to 465.
- SMTP Authentication – zaznacz Yes.
- SMTP Username – login do poczty. W większości przypadków jest to pełen adres e-mail.
- SMTP Password – hasło do poczty.
Testujemy
Przejdź do zakładki Test Email, wypełnij wszystkie pola. Następnie kliknij przycisk Send Test Email. W przypadku niektórych kont pocztowych już na tym etapie uda się zakończyć konfigurację. Niestety w przypadku poczty Gmail trzeba jeszcze dodatkowo odblokować dostęp.
Odblokowujemy pocztę Gmail
Po wysłaniu testowej wiadomości zaloguj się do swojego konta Gmail. Otwórz wiadomość Krytyczny alert bezpieczeństwa.
W otrzymanej wiadomości jest informacja, że została zablokowana próba zalogowania się. Kliknij przycisk Sprawdź aktywność.
Następnie w dalszym kroku kliknij przycisk Tak, to ja.
Teraz kliknij poniższy link i zezwól na mniej bezpieczne aplikacje.
https://myaccount.google.com/u/0/lesssecureapps
Ponownie przejdź do swojego konta pocztowego Gmail i otwórz kolejną wiadomość Krytyczny alert bezpieczeństwa. W otrzymanej wiadomości kliknij przycisk Sprawdź aktywność.
W kolejnym oknie kliknij przycisk Tak, to ja.
Teraz kliknij poniższy link i zezwól na dostęp do swojego konta Google.
https://accounts.google.com/b/0/DisplayUnlockCaptcha
Jeszcze raz testujemy 🙂
Teraz już wszystko powinno działać 🙂